Fil de nadales

Queden dues setmanes per a les vacances de Nadal i des del Fil Musical hem decidit preparar una programació íntegrament dedicada a aquesta època de l’any.

Sap greu preparar tota una programació de quasi 100 cançons per a que només la tenguem dues setmanes, però l’ocasió ho paga.

Ja ho sabeu, si voleu saber totes les cançons que sonen en el fil musical podeu anar al nostre bloc, on tendreu tota la informació. Entrau-hi i ens fareu molt feliços. Entrar al bloc

Moltes gràcies a totes aquelles que heu fet propostes de nadales, hi són totes. També moltes gràcies a tothom que ha fet propostes per a la programació d’hivern. Encara hi ha temps per fer noves propostes (la programació d’hivern sonarà a partir de gener), però per favor, feis-ho en el formulari que he creat. Entrar al formulari

Tallers FP

Projecte tallers de màgia d’educació infantil

Divendres19 de març varem gaudit d’ unes representacions grupals com a treballs del Mòdul de Desenvolupament cognitiu motriu de 1er del Grau Superior d’ Educació Infantil. L’objectiu consistía després d’ una prèvia preparació mostrar els Jocs de màgia adreçats a nines i nins de menys de 6 anys al Saló d’Actes de l’ IES. La programació va incloure la participació de tot l’ alumnat mitjançant els Grups: Magicmania, Hogwarts, el país de la magia, Marys Equàlia, Imperium, las Potters, Hechiceria Griffindor i Escamu.

Varem comprar amb una representació del professorat de FP per avaluar les representacions de cada grup amb un format de jurat . En general uns Jocs de magia creativa i en alguns casos amb molta expectació. Un día màgic per a recordar!!

Sessió psicoterapeuta

Día 18 de desembre 2 on GS d’ Educació Infantil  varem rebre la visita de na  María Antònia Gual una professional especialitzada en Fisioterapia  que també exerceix  com a  Psicoterapeuta. Ens va oferir una sessió teòrica- pràctica de Psicomotricitat adreçada als infants. Va incidir amb el treball corporal com a forma de connectar amb les emocions i l’ àrea cognitiva.

Fou molt interessant les seves aportacions envers a les pautes d’ actuació cap els trastorns motrius.

Durant el mes de novembre gràcies a l’oferta d’activitats del Programa Genèrica de la Direcció Insular d’Igualtat i Diversitat del Consell Insular de Mallorca, amb la col.laboració de l’Ajuntament de Santa Margalida hem realitzat quatre tallers: “Enamora’t” (dos) i “Imatge en valors” (dos) a l’IES Santa Margalida, amb l’objectiu d’empoderar la dòna i prevenir la violència de gènere per adolescents i treballar especialment la idealització de l’amor romàntic, a través dels estereotips i rols de gènere, així com la influència dels mitjans perjudicials sobretot per la joventud.

S’han beneficiat 29 alumnes de Segon curs de Grau Superior del Cicle d’Educació Infantil. Han dirigit els tallers na Rosa Mascaró i na Xisca March.

El passat 4 de novembre es va iniciar el primer taller per emprodedar la dona i prevenir la violència de gènere per a adolescents. Aquest taller anava adreçat a l’alumnat de segon curs del Cicle Formatiu de Grau Superior d’Educació Infantil. Es van treballar els estereotips i rols de gènere. La ponent fou Rosa M. Mascaró, Educadora Social. La sessió fou tot un èxit i molt profitosa per les nostres alumnes. Ara esperam al proper taller Imatge en valor.

Xerrada sobre protecció de menors

El passat 16 de novembre i dins el context del mòdul Intervenció amb famílies i atenció a menors en risc social, del Cicle Formatiu de Grau Superior d’Educació Infantil de l’IES  Santa Margalida, vàrem contar amb la participació de l’Educadora Social Sandrine Perine.  Ens va realitzar una sessió per a treballar el funcionament dels Centres de Protecció de Menors i analitzar el perfil dels seus usuaris, així com les problemàtiques més freqüents.

Va ser una sessió molt interessant pel nostre alumnat i agraïm la presència de na Sandrine Perine, per la seva col·laboració desinteressada.

Nova programació de Tardor

Ja tenim enllestida la nova programació del fil musical que sonarà en els propers mesos. I hem volgut que soni a tardor, per la qual cosa hem cercat temes que ens parlin d’aquesta estació, de la pluja, de les fulles dels arbres sobre els carrers…

Ja la podem escoltar a l’institut entre hora i hora, i en el blog del fil musical anirem penjant les llistes de reproducció de cada dia. De moment teniu disponible la de dilluns (accedeix al blog). En les properes setmanes s’aniran penjant les llistes dels altres dies.

Ens ajudau a programar l’hivern?  Hem preparat un qüestionari i ens agradaria molt que hi participàssiu.

Entra al formulari