

♀️Avui, dia 8 de març del 2025 la comunitat educativa de l’IES Santa Margalida vol conjugar el verb CUIDAR en totes les seves persones i temps verbals, i fer ben visibles les DONES que fent una feina imprescindible com és la de les CURES, no han tengut ni el reconeixement de la societat ni la compensació econòmica que pertoca per la tasca desenvolupada.
Durant anys les nostres padrines, mares, ties… han estat treballant a casa sense cobrar (moltes encara ho fan), i sense visibilitat. Mentre els homes han sortit a guanyar diners fora de la llar, elles cuidaven filles i fills, persones majors i dependents, i feien que tot l’engranatge d’una casa funcionàs, des de pensar en els menús setmanals o en el que calia anar a comprar, fins a la neteja, la preparació de menjars, o la cura de les persones que compartien la llar.
Encara ens queda molt de camí per recórrer, tot i que sabem que entre totes i tots construirem una societat més corresponsable.
Enguany volem agrair a TOTES les nostres cuidadores del centre. Na Francisca, na Magdalena, na Margalida, na Maria Jose i na Magdalena. Gràcies per cuidar del centre, de l’alumnat, del professorat i sempre tenir CURA de tots nosaltres. L’IES Santa Margalida no seria igual sense vosaltres. La Comunitat Educativa de l’IES Santa Margalida reivindica en 1a, 2a i 3a persona el verb CUIDAR. Tenir cura de la llar i de les persones que l’habiten ha de deixar de ser una feina invisible i desenvolupada per les dones, ha de ser una tasca compartida i ben visible.