XXXI Olimpíada Matemàtica Nacional per a alumnes de 2n d’ESO

El dissabte 26 de juny es va celebrar al nostre centre, en format semipresencial, la XXXI Olimpíada Matemàtica Nacional per a alumnes de 2n d’ESO convocada per la Federación Española de Sociedades de Profesores de Matemáticas.

El nostre centre va ser la seu on es reuniren els alumnes finalistes de les Illes Balears. Entre els tres alumnes finalistes hi havia una alumna del nostre centre, na Bàrbara Font Perelló.

La jornada va començar amb l’acte d’inauguració seguit per la conferència del professor Antonio Pérez sobre Història de les Matemàtiques: «Historia de desafios matematicos. Cómo ganar un millón de dólares»

Després va començar la prova individual, durant dues hores els alumnes varen estar resolent cinc problemes que segons ells no eren d’allò més fàcil.

En acabar els problemes els alumnes varen gravar un vídeo on explicaven qui eren i el nom que havien elegit per l’equip ja que el capvespre participarien a la prova per equips. La prova constava de 10 problemes, la majoria manipulatius, utilitzaren un tangram triangular, pentòmino, dòmino, regla i compàs,…

Els alumnes varen quedar molt contents per la seva participació a l’olimpíada.