VISITA A LA RESIDÈNCIA DE SANTO DOMINIGO. AFAMA I PRODIS (CURS 18-19)

Les alumnes de primer curs del CFGM TAPSD, aprofitant aquests darrers dies de classe, visitaren el dia 20 de juny tres centres de Pollença, amb els que l'IES Santa Margalida hi té conveni signat per poder fer la Formació en Centres de Treball.

Els centres visitats foren:

- Residència de persones majors de Santo Domingo: aquesta residència ofereix un model d'atenció a les persones majors centrat en la persona.  És una petita residència amb 32 places assistencials, algunes d'elles amb una oferta diferent a les residències convencionals, oferint uns apartaments per a persones majors amb major independència.

- AFAMA: aquesta organització es dedica a l'estimulació sensorial de malalts amb Alzheimer i també ofereix places de centre de dia.  En total dona atenció a 70 usuaris.  AFAMA, realitza diferents tallers d'estimulació, segons el grau d'afectació, fisioteràpia, teràpies ocupacionals i art, així com musicoteràpia i altres...

- PRODIS: aquesta associació dedicada a l'atenció de persones amb discapacitat, disposa de taller ocupacional, habitatge tutelat, treball protegit (jardineria, cordatge de cadires, restauració...). Visitàrem el centre ocupacional on les alumnes varen conèixer els distints usuaris que són atesos a PRODIS.

Les tres visites resultaren molt profitoses per conèixer diferents perfils d'empresa on poder fer la Formació en Centres de Treball, i també per poder aplicar alguns coneixements pràctics durant el proper curs.

L'any que ve hi tornarem.  Les alumnes han agraït molt l'atenció rebuda per part de les 3 institucions.