EL DIA INTERNACIONAL DE LA DONA

L’IES Santa Margalida es va adherir a la celebració del Dia Internacional de la Dona promogut per l’Assemblea Feminisme a l’Escola.

Docents i alumnat han teixit hexàgons de solidaritat -de solidaritat i lligam entre dones- i un gran llaç de tonalitats liles que hem penjat a la façana del centre.

L'alumnat ha fet murals sobre dones escriptores, poetes, artistes, filòsofes, activistes, científiques i polítiques tant de la història com del present per reivindicar la presència de la dona en tots aquests àmbits.

Dia 7 de març,  durant el temps del pati, es va celebrar l'acte del Dia de la Dona amb lectures de poemes escrits per dones.  A l’acte varen assistir Hipàtia d’Alexandria, Marie Curie i Frida Kahlo encarnades en els cossos de na Meriem, na Naiara i na Marina, per explicar-nos en primera persona la seva experiència en la filosofia, la ciència i el món artístic.

En Houssam, un jove que defensa la igualtat efectiva, va llegir  un manifest interpel·lant als joves  a donar suport al feminisme, que no hauria de ser només «cosa de dones». Finalment, na Salma va llegir el manifest unitari que es va sentir a més de 100 centres de les Illes Balears adherits a la celebració.

MANIFEST 8M

SOMIÏ

-Somiï que un dia les dones no estaran sotmeses al domini dels homes.

-Somiï la dona que caminarà lliurement pels carrers a la nit sense por de ser intimidada, assetjada, violada per ser el que és: dona.

-Somiï el dia que les dones ocupin els mateixos llocs de responsabilitat en les empreses que els homes, sense haver de demostrar contínuament la seva vàlua.

-Somiï que la bretxa salarial no existeix, que les dones i homes cobraran igual per la mateixa feina al marge del seu sexe.

-Somiï sentir la frase “compartim tasques domèstiques” en lloc de “t’ajud” perquè les feines de casa no són nostres.

-Somio que no se m'atribueixin certs tòpics per ser dona.

-Somiï que no se'm concebi com a objecte sexual. El dia que la dona sobretot a la publicitat no aparegui com a objecte de desig purament pel cos.

-Somiï el dia que les nines d'arreu del món vagin a escola i no l'hagin d'abandonar per dedicar-se a les tasques domèstiques o a casar-se.

-Somiï el dia que les mutilacions genitals femenines en determinats països siguin motiu de delicte.

...

Mentrestant fem passes perquè el somni es compleixi i reivindiquem els drets que tenim les dones i que durant tants de segles se’ns ha impedit exercir.

I des de l’àmbit educatiu, des del nostre institut, reivindiquem la igualtat, la tolerància, el respecte i la llibertat de les dones.

Lluitem el 8 de març i cada dia perquè els nostres somnis puguin ésser una realitat!